Halloweenfotografering och lite till

Hej!
Idag har jag och Julia haft en halloweenfotografering som faktiskt blev rätt lyckad!
Sen kom Tilda hit och vi kollade på Smurfarna. En bra film, hihi! ^^
Nu ska jag och Tilda göra iordning oss. Hon ska sova här! :)

She makes me wanna

Julia kommer vilken sekund som helst! Så medans jag väntar lite till lägger jag in dagens braiga låt! :D

Klockan är mycket men jag är fortfarande uppe

Redigerade lite hår och ögonfärg. Jag skulle nog vilja tona till brunt som jag hade förut, fast mörkare. Jag gillade verkligen den färgen och det kändes så bra att gå runt i mitt hår då.  Men det fick bli rött på bilden. :)

Misslyckad fotografering

Hej!
Nu sitter jag hos Julia och vi har fixat oss lite. Vi hade tänkt att fotografera och ha som tema: halloween. Men den tiden försvann helt åt att gå till Jakan, köpte en dålig hårspray på BR, gå hem, prova hårsprayen och den var urdålig. Så vi båda duschade och allt det tog sin tid så NU äntligen ska vi ta några "normala" bilder iallafall.
Ha det bra!
Slumpad och fin bild från Julias dator!

Halloween

Har ni planerat något inför halloween?

Det har inte jag. Jag ska väl hitta på något med några kompisar hoppas jag.
Det var någon tidigare idag som plingade på och ni vet "bus eller godis?". Då var det min pappa som öppnade och det glädjer mig! För vi hade inte så mycket godis = bus alltså. Då hade dom tydligen kastat mjöl rakt upp i facet på han. Åå det skulle inte jag gillat om det var jag. Som vissa vet så är jag väldigt hämningsfull. Just då fick jag den känslan och ville springa efter dom och kasta vatten över dom eller något, haha, även fast dom inte busade med mig. ^^

Har besökt en gamling

Tidigare idag kom jag och tänka på att jag skulle prova min gamla, gamla fasta dator som ingen använder. Nu har jag gjort det. Tyvärr funkade inte internet men jag hittade en massa gamla och roliga bilder!
Jag älskar verkligen att kolla på gamla saker och rota i lådor där man hittar en massa gamla minnen.
Haha, inte allt för gammal bild. Den var tagen från tjejmässan förra året.

Alla er som kan ladda ner spel på mobilen

Jag har hittat en roligt spel som iallafall jag fastnar vid hur länge som helst!
Det heter Hot Springs Story och man äger typ ett hotell och bygger och ser till så att gästerna har det trevligt!

Jag har bara "lite" versionen, man måste betala typ 32 spänn för hela versionen. Så det är väl inte så kul. Men spelet är roligt ändå! Så testa det ni som kan! :)

Tränat, så duktig man är

För inte så länge sen kom jag hem från en timmes spinningpass på friskis&svettis.
Jag är inte dödskär i att träna, men jag älskar känslan efteråt när man är trött och nöjd med att man har orkat med. Så på så sätt kan det ju vara kul att träna!
Samtidigt som jag var där idag skaffade jag ett medlemskort så behöver jag inte betala lika mycket varje gång jag går dit. Great!

Watch out, they´re looking for you

Hej!
Igår kväll blev det ingen bra uppdatering men jag kollade på en skräckfilm kallad The Invasion. Efter jag var hemma hos Julia så åkte jag hem och kollade på en nya skräckis. Men den var bra. Det var en tjej och hennes som som sen blev jagade av massa konstiga människor. Det var människor som spydde/spottade på folk och sen om dom somnade och vaknade upp igen hade dom blivit en av dom. Spännande!
Ni som gillar skräck och INTE har fobi för spya borde se den! :)

Fy bubblan & ajsing bajsing

Rubriken = Mina nya "svordomar"
Idag efter skolan åkte jag till Julia och träffade en massa kompisar och kollade på en skräckfilm. Vi valde att se One Missed Call. Den var inte så läskig som jag trodde men den var väl bra. Jag är lite knäpp men jag skrattade lite åt filmen också. Dom döda människorna som blev levande helt plötsligt var så himla fula och det såg jätteroligt ut när en tjej kom in för att döda huvudpersonen och typ hackade till med huvudet. Men bättre att skratta åt det läskiga än att sitta och skaka av rädsla?



Jag är cool, är du?

Haha, fråga mig inte om rubriken. Det var bara någonting jag fick i huvudet för sekunden jag tänkte så det fick inte bli något annat än det. Men du kanske är lika cool som jag, eller?
Idag hade jag ju musikverkstad. Jag är ganska nöjd med vad vi gjorde!
För vi skaffade oss en ny sångerska som det var första gången för idag, och då var vi tvungna att byta tongrej (något sånt där). Men det gick rätt bra ändå. Jag spelar ju keyboard och jag har ett hemma så jag kan öva mycket nu över höstlovet som kommer snart.
Men grejen är det att det här var typ sista repititionen innan vi ska spela upp och se om vi får spela upp på elevkonserten. Så önska mig och mitt band lycka till! :D

Everything I love

Hej!
Jag är jätteglad eftersom att jag ska vara med i ett utvecklingsprojekt med folk från kulturskolan här i Sverige och från en liten stad från Paris! I projektet kommer det hållas på med teater, dans, musik och cirkus. Det är ju helt underbart och perfekt för mig! Precis det jag är intresserad och älskar! Ett riktigt dunderstort plus på detta!

Härlig dag!

Hej!
Tyvärr har det inte blivit någon bra bloggning idag.
Först hade jag reflektionsdag, det var superskönt!
Sen hade jag teater som var riktigt roligt!
Så ibland är det bara att räkna med halvbra uppdatering...

Sen åkte jag förbi mamma och hämtade kameran som ska användas imorgon eftersom vi har digitalt foto i skolan och hämtade såklart också Frida-tidningen!

Horror

Hej!
Jag sitter och lyssnar på musik nu och har kollat på lite trailers till vissa skräckfilmer. Jag och några kompisar hade tänkt titta på någon på fredag!
Vet ni några bra skräckfilmer? Säg till!



Bland annat den här har jag kollat lite på. Ooooh scary!

Lila skullcandy

Ni ser en sak som hänt idag, jag har köpt nya hörlurar!
Jag gillar färgglada hörlurar, oftast lila och rosa.^^
Jag var på Elgiganten och köpte dessa och köpte även fotopapper och kollade lite mer på systemkameror. Lite kul sådär.
Nu ska jag väl plugga lite och göra klart saker som ska vara klara tills imorgon.

AWESOME

Hej.
Dagen idag var skön. Jag hade 3 "riktiga" lektioner. Awesome!
Sen gick jag hem och kollade på American Idol. Kände mig lite efter, men jag visste faktiskt inte att Chris Medina var med där. Det var en ny upptäckt!
Sen kom Tilda hit. Vi satt i videosamtal med Julia ganska länge och pratade om allt möjligt.
Nu ska jag ta mig iväg till cirkusen!
See ya later!

Jag kämpar för att nå toppen

Hej hopp chokladtopp!
Mm, vad gott med choklad just nu. ^^
Idag tog jag en lång sovmorgon! Det är så härligt och nästa vecka är det ju höstlov. Tiden går riktigt fort. Det känns som att det inte alls var länge sen vi började skolan... Men idag så träffade jag Julia också. Men innan det så var jag hos mamma och hämtade en massa grejer, sen spelade jag PS Move. Haha, jag är urdålig på spelet när man ska skjuta folk. Sen var det bara chill. 
Hemskt mobilkamerabild. Jag håller på med sparningen av pengar till systemkamera. Det går väl bra. Jag vill verkligen ha en nu för jag klarar inte av alla dåliga mobilbilder...

Me and my stone

Hej!
Jag är ledsen för lite dålig uppdatering. Det har varit lite mycket och jag har inte varit hemma alls idag. Jag vaknade och sen gick jag till skolan. Direkt efter skolan var jag på Träffen (skolans fritidsgård) med Tilda till 23.00 på kvällen. Vi hjälpte till med att laga middag. Sen spelade vi in lite låtar för skoj skull och sen var vi där på kvällen och jobbade. Det var ett band som kallar sing Baylake Vocals som spelade en massa låtar där. Det var väldigt kul och roligt att lyssna på! :)
Detta är en bild ifrån fotolektionen i skolan! Jag, Tilda och Christel var tillsammans. Ni kan få flera bilder på det senare! :D

My words, your choice

Hej!
Min dag har varit mycket bra! Den har rullat på som vanligt utan problem. Sen hade jag teater. Det var väldigt, riktigt, galet roligt!!!!! Vi gjorde mest improvisationsövningar. Jag älskar såna övningar, så himla kul!
Sen tog jag sällskap med Tilda hem. Haha när vi var framme:
- Vart skulle din mamma hämta dig?
- Där vid.... (pekar), HÖH! KIOSKEN ÄR BORTA!
Min mamma skulle alltså hämta mig vid en kiosk, men den fanns tydligen inte längre. Men det var verkligen ett uppstoppande ögonblick och jag bara fastnade och stirrade...
Random bild bara just nu.
Förresten! Imorgon är det ju Amatörer möter proffs - FOTO i skolan. Det ska bli kul! Jag har ju ingen egen systemkamera så jag ska låna min mammas. :P

Blogg.se och Facebook

Är det någon som håller med eller är det bara jag som tycker som jag gör? Jag tycker iallafall att det ska bli lite ändring på det... STOPP STOPP! Då menar jag inte ändring som att dom ska ändra något på Facebook som jag skrev utan att dom ska sluta med det.

How you doing?

Rubriken har jag tagit från Tilda, och hennes "på-baksidan-av-pappers-tallrikar-skrivande". Ja, ni kanske undrar. Men dom som verkligen vill veta får försöka ta reda på det på något konstigt sätt.
Jaja. Idag har jag inte bloggat så mycket, ledsen för det!
Men jag var kvar på Träffen ett tag efter skolan. Sen åkte jag till Jakobsberg och köpte ett tjockt block med tomma sidor. Det ska jag ha till en present som jag snackade om. Sen har jag varit hemma och pysslat lite med det och suttit vid datorn.
Det var i stort sett min dag.

Gråter, filmen är slut!

Hej.
Jag såg halva filmen igår och resten idag. Och filmen jag pratar om är Abduction! Jag såg den på http://megashare.info. Jag kunde verkligen inte låta bli att klicka på den. Filmen var iallafall ASBRA! Den nya bästa filmen jag sett! Jag hade nu velat se den på bio istället, men det kanske jag kan göra också. 
Huvudrollen spelades ju av Taylor Lautner och "the bad guy" spelades av den svenska Michael Nyqvist. Jag vet inte om Michael har varit med i fler amerikanska filmer, men det var ju kul att se han i en icke svensk film! Han är ju med i bland annat Män Som Hatar Kvinnor och Så Som I Himlen (underbar film).

Det är inte alls kul när filmen var slut. För alltid när en bra film är slut så börjar jag nästan gråta. Det är ibland för själva handlingen, men mycket bara för att filmen är slut. Buhu. :'(
Men, jag tycker alla ni borde se filmen! Ni kommer inte ångra er!
"The fight for the truth
Will be the fight of his life"



Lagom kul...

Jag har precis städat Klaras (min gerbil) bur. Jag har inte gjort det på ett tag så det var inte så skoj. Det luktar och hon har ju kissat i hela buren! Det är sånt man måste ta tag i ibland. Men det tog ungefär en 10 minuter/kvart. Så det gick rätt fort ändå.
Nu lyssnar jag på musik och håller på att fixa med lite bilder. Jag ska göra en present som jag inte säger så mycket mer om just nu. Sen kom jag på att jag kanske ska försöka göra en ny design till min födelsedag eller något sånt. Som en present till mig själv. :) Fast jag kanske inte ska ändra heela designen jag har nu, men ändra lite. Eller vad tycker ni?

International love

Asbra låt! Jag diggar stort!
Om några minuter ska jag traska iväg till skolan. Jag börjar 9.20, men det tar inte alls lång tid för mig att gå till skolan, vilket är bra för jag är inte snabb upp på mornarna...

Predators

Hej!
Nu har jag precis kollat klart på filmen Predators som gick på någon filmkanal vi har. Den var bra! Det handlade om några personer som hade fastnat på en ö som typ var datorstyrd med en massa fällor och många konstiga monster. Den var rätt spännande också för man var inte säker på vilka som skulle överleva.
Nu slänger jag in dagens outfit. Benvärmare, lila leggins, svarta shorts, vitt linne och jeansväst. Ooh I like it!

H@<3 y0c?

Fin rubrik va? Ser ni vad det står?
Svar: Det står: Have you?
Ja, jättekul ellerhur.
Nej men jag tänkte faktiskt fråga er om ni har smakat den nya ballerina kakan? Den som har smaken av pepparkaka? Jag har, men jag tycker nog orginalet är godare. Antingen pepparkakor eller ballerinakakor, men inte båda tillsammans.

Alfapet

Hej!
Jag spelar ju wordfeud (jag heter mendie123). Men idag hade jag lust för att spela alfapet så jag och min mamma började spela. Så vi bestämmde att man kunde gå och lägga då och då när det är sin tur. Det är ungefär som i wordfeud fast mer in real life. Lite kul sådär.

Länkbyte - Linnea Holmden

Här kommer ett länkbyte med en tjej som skriver mycket om foto och sin vardag.
Klicka på hennes header här nedanför eller på länken!
http://linneaholmden.blogg.se/

Vart jag mig i världen vänder

Den här låten spelade BV igår. Dom är grymma!
Btw, jag har inte bloggat så mycket idag eftersom min farfar har varit här under dagen. Så jag har umgåtts lite med han. Jag brukar inte träffa min släkt så ofta så det är kul när man får göra det. Han har ju en systemkamera (nikon), så jag gick ut och tog en massa bilder med den. Så nu har han en massa bilder på löv, blommor, buskar och landskap av mig, hihi.^^

Den 16 oktober 2011

Hej!
Det här inlägget tillägnar jag till en tjej som heter Elin som fyller år idag!
Hipp hipp hurra!
Jag ska till Elin idag. Fast jag hade glömt bort min lunch, så jag ska äta och sen ska jag ta mig iväg! :D

My promise to you

Jag sa ju igår att jag skulle visa mina ansiktsmasker. Här kommer dom alltså. Fast klockan är lite efter tolv men det gör väl inget. Jag tycker faktiskt den nyaste är coolast. Fast jag gillar alla tre.
Vad tycker ni om dom? Fina eller inte? :)

Extra extra

Hej.
Nu sitter jag i soffan och kollar på Extra extra i mina mysiga tofflor och äter pringles! Härlig lördagskväll!
Inte så skojigt inlägg men kände för att blogga.

Do whatever that it takes

Det var länge sen jag lyssnade på Beyoncé. Men hon är ju rätt bra.

Filmdag (morgon, för mig)

Hej.
Idag har jag inte gjort så mycket. Jag vaknade lite krasslig och med huvudvärk. Det var inte speciellt kul. Så jag har legat på spikmattan och har en varm vetekudde på nacken. Annars har jag suttit i soffan och kollat på tv. Jag såg på en lite julfilm, lite tidigt med det kanske? Men den var lite rolig. Det var några ungdomar/barn som skulle flyga ensamma. Sen blev det snöstorm och alla flyg blev inställda så barnen fick vara i ett rum typ. Så har dom försökt rymma därifrån och få sig en bra julafton.

Djurfrisyrer av Nagi Noda

Jag sökte på google på "frisyrer". Då hittade jag riktiga coola frisyrer gjorda av Nagi Noda. Det är frisyrer som ser ut som olika djur. Vilken rolig fantasi man kan ha för att hitta på något sånt.
Hur kan man göra dessa frisyrer? Det ser ju väldigt svårt ut...
Vilken är din favorit av alla dessa frisyrer? :D

Skola, kista med Julia, åka hem, fredagsmys

Hej.
Idag efter skolan åkte jag och Julia till Kista C. Jag köpte inget där för jag behöver inget just nu. Jag känner att jag har kläder så det räcker och det finns ingenting jag verkligen, verkligen behöver just nu. Fast jag köpte lite godis! Det är ju fredag, då är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör.^^
Sen åkte vi hem. Min mamma kom hem ungefär samtidigt från Spanien! Så när jag kom hem så fick jag lite grejer. Jag fick två par örhängen som jag riktigt fina och en till "ansiktsmask". Alltså inte sån där kräm man har i ansiktet utan en mask. Jag kommer lägga ut bilder på det imorgon. Men jag har verkligen börjat älska ansiktsmasker nu. Jag har tre stycken just nu, den nyaste var nästan coolast. Den är bara för ögonen och näsan, är silvrig och har en stor fjäder. Ja, ni får se själva imorgon!

Super Mario

Hehe, hade lite tråkigt så jag gjorde en liten dålig serie med Super Mario och dom där andra jag inte vet vad dom heter. Men lite kul ändå. Nu ska jag gå och göra iordning mig för natten och sova riktigt skönt. Så godnatt till alla er så bloggar jag mer imorgon. Det är ju fredag imorgon också, yeay!

When the fullmoon is here...dot, dot, dot

Inatt är det fullmåne, ooooh. Jag gillar att kolla på månen. Den är så fin och det är lite häftigt att den kan lysa så starkt och så ser man "fläckar" på den när man tittar på den.

För er intresserade

Teatern var kul! Vi gjorde en övning som kallas för "hotellet". Vissa av er andra teaterapor kanske vet vad det är?
Det är iallafall en improvisationsövning och lite som mördarleken. Man ska vara personal och gäster och så ska det vara en mördare som går runt och mördar folk. Riktigt kul faktiskt! Haha, jag älskar att dö på låtsas, man bara faller ihop i en säck. Sen var man två och två och gjorde en liten dialog tillsammans. Jag hade någon konstig om en tjej som försökte få sin pojkvän att snacka med henne och det gick inte så bra. Den svenskan var urdålig också. Jag fattade inte speciellt mycket. Men det var roligt ändå! :D
På vägen hem tog jag sällskap med Tilda L. Vi snackade mycket. Innan köpte jag också en läkerol. Hm, intressant ja! Men det är faktiskt så gott! Sen kom jag hem och njöt av livet.

Någon mer än jag som är ett stort fan av läkerol? :D

Stockholm

Hej!
Innan teatern var jag en stund med Tilda i stan. Förvånande att vi kunde hitta så bra till ett ställe vi knappt har varit på. Men det var roligt! Vi gick förbi ett knasigt café med lite lustiga tårtor. Sen hittade vi min drömbutik! En hel stor affär med en massa peruker och teatersmink och ansiktsmasker. God, I´m in love! Jag har alltid varit på buttrix när jag sökte såna grejer men nu har jag äntligen hittat! :D

TrainTrip

Detta är ett tidsinställt inlägg eftersom jag egentligen sitter på tåget just nu påväg till teatern. Men jag tänkte att jag kunde göra något tidsinställt inlägg varje gång påväg in. Det blir nästan ingen bloggning alls då annars. 

Kortfilm - Den gamla farmorn och den lilla flickan

Galen, flummig video på högsta nivå! Jag ska inte kalla detta för seriöst, men kul var det, haha. Jag kände mig bara väldigt barnslig när vi gjorde den och det kändes som att man hade blivit 5 år igen. Men man ska njuta av livet när man har det! :D


Duktig!

Nu har jag gjort klart alla mina läxor som är tills imorgon. Annars är det en väldigt lugnt vecka. Jag har inga prov alls och jag har bara tre läxor tills imorgon som också är klara! Helt underbart ju! :)

Idag gjorde jag och Tilda en liten kortfilm som vi är experter på. Det vet ju alla!
Men det var roligt iallafall.

2 1/2 men

Hej.
Cirkusen var rolig!
Vi övade mycket på balans, inte proffs på det men väl okej.
Sen skulle jag och Elin köra parakrobatik (som vanligt). Det är alltid vi som kör parakro, haha! ^^
Det gick inte bra. Vi provade en massa saker som vi hade gjort tidigare men misslyckades helt...
Sen skyndade sig alla hem för alla ville se det nya avsnittet av 2 1/2 men! Så jag sprang ut till bilen och hann hem.
Dom nya avsnitten har ju kommit nu och Ashton Kutcher är med! :D
Någon mer som såg det första nya avsnittet? Bra ju! :D

Maybe yesterday, today, tomorrow, or forever

Hej!
Dagen gick fort. Jag hade sovmorgon, sen hade två lektioner innan lunch och två lektioner efter. Inte så jobbigt iallafall.
Sen jag kom hem så har jag kollat lite på tv och suttit lite vid datorn. Senare ikväll är det cirkus. Jag missade förra träningen så det ska bli kul att komma!
Happines! :)

Här kommer ett skepp lastat med, bilder!

Nu är jag själv, dom andra gick och åkte hem för ett tag sen.
Helgen har varit jätterolig! Har haft en massa skoj och skrattat och blivit full av glädje!
Vi tog en massa bilder med JULIAS kamera.

Fotografering

Hej.
Dom har pratat klart nu, totalt satt dom i en timme och pratade om samma sak. Intressant!
Men idag var vi ute och tog en massa foton. Vi sminkade oss och fixade oss innan en stund. Jag blev faktiskt nöjd med bilderna. Jag brukar inte bli så fin på bilder tycker jag men nu tycker jag ärligt talat att jag blev rätt så fin. :)
Tre bilder från fotograferingen. Kanske kommer fler senare! :)

Someday, someday

Galet bra låt. Love it!
Dom andra sitter och "diskuterar" saker om livet och hur allting fungerar, varför världen är som den är och en massa. Jag själv brukar tänka på sånt ibland, men en aning jobbigt att sitta och diskutera det i mer än 15 minuter iallafall. Så jag roar mig med musiken, hihi.^^
Vad har ni gjort idag? :)

Baby goodbye Baby hello

Tjenare!
Sitter i mitt rum just nu fullt med en massa sängar och bäddmadrasser på golvet. Tilda, Julia och Elin ska nämligen sova här!
Vi har pratat, tagit kort, kollat på filmen Jag Saknar Dig och lite annat. Filmen var lite sorglig och helt okej. Jag och Julia grät inte, men ni skulle sett Tilda och Elin, hihihihih.^^
Elin låg under täcket så hon blev tyvärr inte med på bild.
Men nu ska jag gå! Baby goodbye! :)

Detta fick mig att fundera...

Hur parar sig ormar? Hur gör dom? Vart kommer ungarna ifrån?
Jag satt och pratade med mamma. Sen kom jag på frågan. Asså hur gör dom egentligen... Jag sökte på google och fick fram ett konstigt svar! Det stod att dom har en "hemipenis", som tydligen betyder "halv penis". Alltså en penis som är delad på längden och tydligen två stycken... Varför ha två halvor när man kan ha en hel?
Nu fick ni något att tänka på! Haha, eller inte.^^
Lite lustigt att jag kommer och fundera på det helt plötsligt. Men det är helt oförståenligt ju. Ivartfall för mig..
Haha skumt inlägg!

Frozen

Hej.
Jag är hemma idag igen för att jag känner mig inte helt frisk än.
Men idag så kollade jag på en film. Den heter Frozen. Den var bra tycker jag och riktigt spännande! Jag kan rekommendera den till er som gillar spänning och tål blod och skador. Jag kan se det på film, men jag blir svimfärdig om jag ser blod och skador i verkligheten. Men filmen var lite sorglig också, på grund av det som hände... Jag ska inte avslöja hela filmen för er om ni vill se den, men jag vill säga att jag hatar vargar!



Lite allmänt snack

Jag är sjuk så hade inte så mycket och berätta. Men berättade ändå lite om dagen och sådär.


Lagat mat

Fixat mat till mig själv. Jag hade tänkt käka köttfärssås, men jag fick inte ur den ur burken... Men nu är jag mätt och belåten! :)
Sen återgår man till soffan vid datorn. Yeay.

Iakttagen

"Nu måste jag upp och sminka mig som bara hundan!"

Haha något nytt "uttryck" som jag fick höra idag. Som bara hundan, finns i någon i världen som säger så?
Lilla kissemissen satt på räcket i runt en timme och stirrade in i fönstret på mig. Jag kände mig bara liiite iakttagen när jag satt här då.

Home

Hej.
Jag är hemma idag från skolan och teatern för jag är lite förskyld. Så jag stannar hemma idag och hoppas att det går över fort så kan jag gå till skolan imorgon igen. 
Så nu på morgonen har jag suttit i soffan och kollat på film. Först såg jag nån som jag inte kommer ihåg, sen lite på TheVoice, sen någon konstig familjefilm med någon färgglad önskesten och en stor snorkråka (weird I know!), sen såg jag en film om ett gift par som hade problem med relationen och mannen var nära på att gifta sig med en annan tjej men frun kom på ett bra sätt att få han att älska han lika mycket som förr. Den andra filmen hette någonting med Jakten på önskestenen och det sista nånting med moonlight, om ni är intresserade! ;)

Brownies

Hej!
Idag var jag ju med Tilda, och vi bakade brownies. Oftast när vi bakar brukar inte resultatet bli så bra. Det är ju lite synd. Två tjejer men inte så många bakkunskaper, men man lär sig. Men iallafall, idag så gick det bra! Dom blev faktiskt riktigt goda! :)
Det är bra för då vet jag att jag kan baka det fler gånger!
Dålig mobilkamera bild tyvärr. :/

Flowerpower

Titta vad fina blommor vi har på baksidan. Underbara färger, det gillar jag!
Jag fotar ju med min mammas kamera. Som ser ut som en systemkamera fast är egentligen en hubridkamera. Men jag sparar ju till en systemkamera, och det går rätt bra. Jag har kommit över hälften iallafall, så det kanske blir någon kamera till mig till jul eller något sånt! :)

Vattendroppar


Bilderna jag tog idag på vattendroppar. Tycker dom blev rätt coola faktist, speciellt den sista.
Det var inte särskilt "svårt", men jag har inte provat det tidigare. :P
Men vad tycker ni? Lika coolt som jag tycker att det är? :)

Fotograferat

Hej.
Idag är det måndag, det betyder skola som vanligt igen.
Men efter skolan gick jag hem och fotograferade lite. Jag fotade mest vattendroppar, jag tycker det blir så himla coolt på bilder! Men min dator knasar när jag ska lägga över bilder från kameran, så jag visar bilder sen. :)

Man I´m just getting down

Hörde låten nu på morgonen när jag vaknade från brorsan mobil, bra låt! Min familj har sån bra musiksmak, och vi brukar ha på musik på morgonen så då får jag alltid in några nya låtar i spellistan. Men jag älskar refrängen! :)

Black, white and grey

Det här hade och har på mig idag.
(Oj, glömde publicera..:P)

Just a picture, just a bird, just a tree, just from me

Vilket konstverk. Egentligen inte, det beror på hur man ser det. Men jag tyckte ändå den blev rätt fin, även om den var väldigt lätt målad. Jag är ju verkligen ingen konstnär, därför älskar jag när jag gör teckningar som jag faktiskt tycker är fina på riktigt! :)

I fight for you

Låten är riktigt bra. Jag gillar nog mer när Jason Derulo sjunger den, fast Iyaz är ju också bra.

Pink and ye-ye-ye-yellow

Hej.
Idag har jag städat och fixat mycket med en sak till pappas jobb. Jag håller på att göra en massa blanketter åt han eftersom han inte är så bra på att göra det själv. Men jag kommer få en liten belöning efteråt så det gör saken lite roligare, hihi.^^

Sen måste jag plugga. Jag har två prov i veckan och några läxor, jag vill verkligen få bättre betyg och då gäller det att plugga!


Plus i kassan

Nu vill jag tipsa om en hemsida där man lätt kan samla ihop pengar på saker man gör på internet. Kolla in det och bli medlem nu! :D
plusikassan.se

Bedtime

Hej.
Kanske ska sova snart.
Men har ni tänkt på en sak?
Det var 1 oktober igår och 2 oktober idag! Tänk vad fort hela det här året har gått. Hela tiden går så fort fram. All tid försvinner iväg så när man har chansen, får man ta den. Eller något sånt. Men iallafall, kul. Fast en sak är ju bra, då kommer vi närmare min födelsedag och julafton! Jag fyller ju år den 29 november. Bara.... hm... 58 dagar kvar, eller? Nu blev jag urdålig på matte..

You´re the meaning in my life

Friendship last forever.

Gillar låten. Den är lugn och skön att lyssna på.

I min egen värld

Hej!
Jag måste ju göra sånt där matintyg till hemkunskapen så ikväll var det jag som lagade maten. Fick lite hjälp för jag hade inte full koll på vad som skulle göras. Men jag gjorde iallafall utskuren biff med rostade rotfrukter med bearnaisesås. Det var jättegott!
Nu sitter jag i soffan med mamma och kollar på En blomma i Afrikas öken. Det är en sann historia om en tjej som växer upp i Afrika och väldigt fattig och kommer till Amerika och blir en av världens kändaste fotomodeller.

Plockar bär

I en timme har jag varit ute och plockat av en massa bär från våran buske på framsidan. Fast jag är långt ifrån klar. Men jag orkade inte hålla på längre, kanske gör mer senare isåfall. Det är lite irriterande när man plockar en massa, men man ser absolut ingen skillnad efteråt...


Oohh you making me live

Hej!
Snart ska jag nog gå och sova. Fast jag kollar på The Vampire Diaries nu, så jag ska kolla klart på det avsnittet jag är på, sen ska jag gå och lägga mig!
Idag var det skola som vanligt då då. Fick tillbaka no-provet, inte så nöjd, men jajja.
Sen var jag med Tilda, Julia och Elin. Vi hade kul!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus