Smarta Amanda...

Hade sönder ett glas förut.
Vid den här åldern kanske man borde ha lärt sig att inte ta för mycket saker i händerna och bland annat inte glas.. Men tyvärr så riktigt smart är inte jag. Men nu ska jag gå till sömns så godnatt alla söta läsare! :)


Trött som om jag dött

Är galet trött just nu. Höll på att somna vid matbordet.
Vissa dagar kommer jag hem från skolan och bara lägger mig i sängen och sover en timme eller två, så himla skönt!

Men idag har jag haft kör hela dagen, gick ganska bra bara att jag blev lite yr och varm då och då.
Sen hade vi lite teater, vi filmade bland annat lite scener för skojs skull, ska säkert göra om dom senare men för tillfället! ;) Haha oj vad det gick bra...
Nu är jag här där ni säkert vet vart jag är och gör en sak ni säkert vet vad jag gör.



Världens bästa magdansös ;)

Vill lära mig!



Lil Eddie - Hurt people

Jag vill/måste lära mig spela den här låten på piano!
Tänk hur bra det skulle bli om jag bara skulle kunna hitta piano noter...
Det är ju det lilla problemet... Jag har inga pianonoter till den låten och jag hittar absolut inga på internet hur mycket jag än letar. Så om ni vet vart man kan få tag på det så säg det!

♥Smultronkex♥

Så underbart gott!!
Jag ger 5/5 poäng till dessa.
Dom är helt klart värda att smaka på!!


Dom är goda när man äter dom...


...men tråkigt när dom tar slut.


Outfit 30/5



♦ Svarta leggins

♦ Ljusblått linne

♦ Jeansjacka

♦ Svart väska

Fullspäckad vecka att se fram emot!

Som rubriken lyder: fullspäckad vecka att se fram emot!
Har verkligen helt fullt denna vecka!

Måndag: Skola, cirkus.

Tisdag: Skola, teater.

Onsdag: Skola, vara med Julia.

Torsdag: Vara med Tilda och Julia och tälta.

Fredag: Vara med Tilda och Julia.

Lördag: Fira Elin som fyller år!

Söndag: Genrep på Görväln.

Måndag: Föreställning på Görväln!


En jobbig sak är att jag måste någonstans klämma in en stund när jag kan åka till Jakan med Sigrid och Elin och kolla på kläder till föreställningen och en present till Elin! Och VART ska det få plats?? :O




Glad person!

Nu funkar äntligen internet här!
Så nu kommer jag för fulla muggar! :)

Hade cirkus idag! Jätte roligt som vanligt!
Vi hade en liten "uppvisning" för några föräldrar. Det gick väl sådär, kunde ha gått mycket bättre och vi missade första grejer vi skulle göra.. Heeeeelt misslyckat. Men det blir bättre nästa gång! Sen fick vi kakor och saft! :P



Jag och Elin med våran parakrobatik i Jakobsbergs Centrum.
Ser ni vem som är vem? :D

11 dagar kvar!!

Då börjar nerräkningen då ;)
11 dagar kvar tills sommarlovets start.
Då räknar jag alltså med helgen plus de 3 lediga dagarna. Så det blir väl 6 dagar kvar av alla dom dagar vi är i skolan! Åååhh som jag längtar!


Sångelibong!

Idag var det kör som vanligt dårå!
Idag var det också bara halvdag, men imorgon börjar heldagarna!
Så nu måste man friska på sin röst ordentligt om man ska stå och sjunga hela 7 timmar!!!! :O
Fast då får man ju räkna med lunchrasten också som är ca 1 ½ timme.
Men det kommer bli galet roligt när vi ska stå där på skolavslutningen på scenen och sjunga för hela skolan.


Bloggresponse

Nu har jag fixat mig ett blogresponse-konto!
Så nu kan ni fråga mig hur mycket ni vill!
Fråga på bara :D


bio

Dummma förbaskade skit internet funkar inte här hemma så därför kommer jag med jättedålig uppdatering här på bloggen... Men imorn ska morsan ringa till värdelösa telia... Det har typ varit såhär flera år -.- Men iallfall, idag har jag varit i stan med mamma och shoppat lite och kollar på pirates of the carribean! Älskar dom filmerna och bland annat johnny depp! Han är grym! Sen köpte jag mig en ljusblå jeansjacka som jag sökt efter länge och lite trosor :-P annars har jag haft en bra dag! Hur har eran dag varit? :-)

magdans

Har dansat magdans ett tag nu och sminkat mig och haft nördglasögon! Vad gör man inte när man är ensam?? Jag vill såååå gärna börja på magdans till hösten! Det är så grymt roligt! Idag har jag mest slöat och kollat på tv. Men det är skönt!! Slippa tänka på allt annat! Jag hoppas på att blogga mera imorgon! Men vi får se. Hejdå! :-)

Emil

Idag har jag inte så mycket att göra. Så valde att titta på gamla videos: Emil i Lönneberga!
Tänk att man älskade de programmet en gång, haha!
Hade tänkt mig att redigera en eller flera filmer idag också.
Får se hur det går. Imorgon är det stan/kista som gäller!
Måste kolla på en avslutningsklänning, piratkläder till cirkusen och en present till söta kompis Elin!


skit också!

Gick hem till mamma idag. Det är så dåligt för internet funkar inte här... Därför bloggar jag från mobilen just nu. Men jag lever iallafall! Jag fick värsta blogglusten nu men ni märker kanske hur det går? Men imorgon ska jag försöka blogga mera! Nu har jag käkat en massa jordgubbar och choklad! Mmmmm det är gott det! Snart ska jag väl sova... Så godnatt! :-D

Manus

Tjenare!
Sitter och skriver manus och försöker hitta på en massa ideér till teatern som jag har med några kompisar på fredagar. Än så länge har jag skrivit klart en scen, vi får se vad dom andra tycker om den. Haha, jag kommer ihåg när jag var liten. Då hade jag skrivit en liten teater om typ en prinsessa, en clown, en groda och en prins eller nåt... Det var typ i 3:an. Sen visade jag den för min lärare och frågade om jag fick visa upp den på skolavslutningen. Så jag samlade ihop några kompisar och vi spelade upp den i klassrummet för alla elever och för föräldrarna! Påhittig man är, hähä! :D


Here I am

Lyssnar på musik ocg håller på att ramla ner från stolen.
Är galet trött... Får pigga på mig eftersom cirkusen börjar om en halvtimme!
Guuuud vad kul det ska bli.

Idag på kören repade vi på några låtar och det gick väl bra!
Nästa vecka är det väl rep varje dag, men det är bara kul!
Så vi får se hur det går sen när det ska visas upp! :D


FRIDA

Frida tidningen kom igår eller iförrgår eller något... Men JAG fick den idag, för att jag har ju skillda föräldrar och tidningen kommer till mamma när jag är hos pappa. Men nu är det här iallafall! Glad! :D


Kul väder...

5 minuter regn, 5 minuter inte regn, 5 minuter regn, 5 minuter inte regn och så håller det på just nu...
Ibland ösregnar det sen bara slutar det! Det är äkta Svergie väder det!
Tur att man är inne och inte ska ut för något särskilt.
Ja men titta! Nu blev det ju soligt!! :O


Någon?

Jag vill så gärna gå och se på bio för det finns såå många bios som jag vill se!!
Jag tror jag skulle se Insidious med bror min någongång, men någon som vill se någon annan bio med min så är det bara att höra av sig! Senaste gången såg jag ju Never Say Never, och alla bios försvinner så snabbt från biograferna känns det som, så man måste passa på så man hinner! :D


Snart serveras den goda och nyttiga middagen!

Ikväll äter jag middag själv så var på Ica tidigare och köpte mig en pizza och en choklad, hihi.^^
Men chokladen är redan slut...
Jag brukar inte äta pizza så ofta så ibland kan man väl ;)
Orkade inte gå till pizzaresturangen utan köpta i kartong ni kanske vet men ja.


Gratisbio.se

Tänkte bara rekomendera er om en sjukt bra sida!
www.gratisbio.se
Bara klicka runt lite på sidan och du har samlat ihop poäng till gratis presentkort!
Awesome, höh?
Så klicka på länken ovan eller på bilder nedan:


Avslutningskören

Idag var det första dagen för dom som hade valt avslutningskören som tema.
Idag gick vi mest igenom vilka låtar vi ska sjunga och vart man ska stå och lite uppvärmningar och så, men det var kul! Imorgon är det rep igen på eftermiddagen! Hoppas vi kan börja öva på låtarna redan då!


Take the lead

Har sjunkigt ner i soffan och tittar på filmen Take The Lead som går på 4:an.
Det handlar om några människor som dansar hiphop och går till en kvarsittning, men istället får dom lära sig hur man dansar sällskapsdans, men den blir ju ännu bättre när man blandar det med hiphop! Filmen var bra! Jag tycker om dans och har blivit mycket mer intresserad av sällskapsdans faktiskt! Vi har ju dansat lite sällskapsdanser i skolan och jag har tyckt att det var jätte kul!


Skickat och klart!

Nu har jag skickat in när jag och Tilda sjunger Never Say Never till TheVoice!
Dom har en "coverjakt" där man ska skicka in covers när man sjunger och så skulle man typ få vara med och sjunga upp den på någon säsongsavslutning tror jag dom sa. Men det var många som sjöng väldigt bra! Men det gäller att hoppas på det bästa ;)


Never say never

Hejsan allihopa!
Idag var det halvstudiedag, superspännande.
Blev också klar med min klänning som jag gjort på syslöjden, eller nästan klar iallafall.
Nu är jag med Tilda och vi har precis klarat av att sjunga låten Never say never och spelat in, så ska det in på youtube och naturligtvis skickas in till TheVoice! :D




Maybe

Ska kanske snart gå ner och göra iordning mig för natten, för jag är dödstrött.
Hade ingen energi alls idag på cirkusen. Jag och Elin hade parakro ( som vanligt ) och vi bara föll ihop...
Men nästa gång går det säkert bättre!


Oldie


Friluftsdag!

Tjenare!
Idag var det friluftsdag för alla 7:or.
Vi hade friidrott på Bolindervallen.
Det var skoj, blev ganska nöjd med mina resultat.
Efter det var jag med Julia min bror! :D


CSI

Kollar på CSI just nu som började för några minuter sen.
En av mina favoritprogram, och INTE bara för att Justin var med! ;)
Jag älskar när det är mord och pangpang i filmen! Det bästa!
Men ska inte avbryta mig själv nu, ska fortsätta titta.




Music is what I live for

Lyssnar på musik så öronen snart går sönder!
Haha nej inte helt, men vad har man öron till?
Vaknade för två timmar sen, det känns ganska konstigt för att vara mig eftersom att vi har ju alltid sovmornar på måndagar. Varje måndag börjar vi 9.10, men jag har alltid väckarklocka på 6.15 ändå som alla andra dagar. Gillar att ha mycket tid på mig på morgonen. Idag har vi friluftsdag på eftermiddagen, då ska vi ha friidrott! Det kommer bli kul, hoppas bara det är bra väder! :)


Outfit for today


Dålig webbkamera bild. Men svarta leggins, blått linne och svart typ stickad tröja.

Saltkråkan

Hittade en massa gamla filmer när vi städade!
Så har suttit och kollat på Saltkråkan nu, haha roligt de!
När man var liten så trodde man att dom dära storasyskonen var så stora, men nu ser dom ju väldigt små ut... Om ni förstår?


Haaaaja!

Mat på g!

Ska snart åka till mamma och käka mat som vi har blivit bjudna på!
Vet inte vad det blir för något men morsan lagar alltid god mat så behöver inte oroa mig. ;)
Men måste gå ner nu och byta byxor för det känns lite konstigt att gå ut i dammiga mjukisbrallor som har varit med när man svettats och badat i damm... Så ha en bra kväll alla läsare!


Fullt upp

Hej!
Idag har jag bara städat, städat och städat! Kul höh?
Halva andra förrådet klart!
Väldigt spännande, jag vet!
Imorgon börjar skolan igen. Inga glada miner för det.
Men det är inte så långt kvar nu till sommarlovet!
Och på onsdag börjar halv tema dagar för mig för att jag har avslutningskören som tema. Så det ska bli kul!


Lil Eddie

Sitter och lyssnar på en massa låtar av Lil Eddie. Omg, älskar dom/han!
La in en av hans låtar i förra inlägget.


Dagens låt




Lil Eddie - You should be with me

Frukt till frukost

Idag åt jag en macka och jordgubbsglass! :P
Mycket gott de!
Vad är eran favoritglass?


in the bed

Tjenare! Ligger i sängen och fixar och trixar med mobilen just nu! Skönt att jorden inte gick under ikväll iallafall, men varför ska man tro på sånt skitsnack? Idag har jag städat en massa här hemma! Ärligt talat så tycker jag det är roligt att städa! Vet inte varför men jag går runt och frågar om vi kan städa och så! Vi har rensat ut en helt förråd som var helt proppfullt att man inte kunde ta ett kliv in med foten, men nu är det helt tomt! Känns bra! Imorgon tar vi nya tag och börjar med andra förrådet som är lika proppfult... Kul kommer det att bli! Haha. Men det är alltid skönt när det är klart! Jaja orkar inte skriva något mer ointressant så hejdå och godnatt! :-)

Dagens/kvällens låt



Har gått och sjungit på den här låten hela tiden!!
Hoppas han vinner talang 2011, har är ju grym!

Jag älskar dipp

Sitter och käkar morötter och gurkor med dipp!
Underbart gott!
På tv just nu kollar jag på The Pacified tror jag den heter, men den är bra iallafall, och rolig! :D
Men nu börjar det igen, så ska inte skriva så mycket mera!

Ha en fortsatt trevlig kväll!


När jag var liten...

...var jag rädd för att tända ljus. Förutom på denna bild ↓ men annars ville jag aldrig tända ljus. Varje gång jag ville prova tända ljus fick mamma eller pappa hålla i min hand och hjälpa mig att tända ljuset. Haha. Men nu såklart kan jag tända ljus, och är inte ett dugg rädd för det! :)


Ny design

Underbara Julia har gjort en ny design till mig!
Vad tycker ni?
Jag tycker att den är jätte fin och mycket mycket mycket gånger tusen bättre än den förra som inte ens blev helt klar... Dadadadada I´m lovin it!
Tack Julia för att du tagit din tid åt att göra den.


Designen √

Hej!
Nu är det Julia här som skriver som också har fixat hennes design, jag tycker att den blev bättre än den förra. Haha sorry Amanda för att jag dissade din förra design med den du har nu.
Nu tycker jag att folket ska skicka någon kommentar och skriva vad dom tycker, sen tycker jag att ni ska checka min blogg :D
Puss & Kram //Julia :love:

Ojojoj

Nu ska tydligen jorden skaka...
Men jag känner inte direkt att den skakar speciellt mycket, eller gör ni?
Den där gamla gubben hade fel... För inte ska jorden gå under..?


Så här såg jag ut:


Såhär såg jag ut utan tofs och hårband.


Såhär såg jag ut under föreställningen.

Jakten på lycka

Har precis kollat på Jakten på lycka.
Jag älskar den filmen, Will Smith och Jaden Smith är ju med! Hihi^^
Jaden är så söt!!
Will och Jaden tror jag är mina favoritskådespelare, fast jag har en massa fler, Johnny Depp bl.a.


Så himla söt!! ♥

Home

Är hemma nu!
Det gick ganska bra idag i Jakan!
Fick snyggaste sminkningen och snygg frisyr!
Längtar sjukt mycket tills den 6 Juni!!


Rubrik..

Håller på att ladda ner lite låtar till cirkus föreställningen som är imorn.
Kommer bli jätte roligt!!! Längtar verkligen!
Och ännu mer tills nationaldagen (6 Juni), för då ska jag vara kapten! Mohahaha :D
Men nu ska jag nog gå ner och få lite sömn, så hörs vi väl imorgon. Jag gissar att jag kommer blogga på kvällen så några inlägg under dagen kanske det inte blir. Men vi får se!


När jag var liten...

... älskade jag att klä ut mig.
Skämdes aldrig utan kunde gå ut med helt galen sminkning och skitfula kläder bara för skoj skull!

 



Shit vad snygg man kan va! :O

Jakan

Åkte till Jakan efter skolan och träffade Elin och Sigrid!
Vi köpte lite grejer till föreställningen och en god slush!
Sen när vi skulle gå tillbaka till bussarna så var det en man som skrek och skrämde en annan kvinna. Det var skumt.. Haha. Vi bah: Tänk om det var filmat och det är med på "Nu blåser vi Sverige". Tänk om vi blir med på Tv!
Men kom iallafall hem med "jätte snygga" kläder!
Ni får se bild imorgon! :D



Bild tagen av mig, se vad molnet föreställer!


Rolig dag

Idag har jag haft jätte roligt!
Från början till slut - galet kul.
Haha, i början träffade vi några läskiga björnar innan vi gick in på Grönan.
Sen åkte vi en massa. Vi åkte Blå Tåget och den var mycket läskigare än jag hade förväntat mig... Skrek hela tiden och höll för öronen...
Sen skulle vi käka. När jag satt och tuggade på min lilla bit som jag hade kvar av min hamburgare så fick jag nåt på näsan, så såg jag att det hade kommit på byxorna, och så var det fågelbajs!!! Så jäkla äckligt!!!
Men annars har dagen varit underbart rolig!






Grönan

Idag åker jag ju till Gröna Lund!
Så det blir ingen bloggning under dagen.
Men bloggar säkert när jag kommer hem!

Ha en bra dag!


På grönan förra året. :D

Drömmar är väl inte alltid sanna?

Hej!
Inatt drömde jag typ 5 olika drömmar...
Jag drömde att jag och Tilda var på Justin Biebers konsert, fast inte i Sverige utan någon annanstans..
Och efter konserten sa han att vi var hans typ sämsta publik.. :'(
Sen gick jag och Tilda fram till Justin, och frågade om han kunde komma till Sverige.
Men tydligen så gick inte det..
Och precis då väkte min pappa mig, och jag började nästan gråta, hehe.
För drömmar är väl inte alltid sanna?
HAN MÅSTE KOMMA TILL SVERIGE!


Bild från belieberträffen

Kvällens blogg 17/5

Äh, orkar inte vänta till den tiden jag hade sagt.
Så här kommer vinnaren:

Vinnaren


Gröna Lund

Imorgon ska jag och några vänner åka till Gröna Lund!
Hoppas det blir bra väder!
Har en känsla av att det kommer regna en massa -.-
Ni kanske märkte det, det åskade ju nyss, och blixtrade och regnade jätte mycket!
Så hoppas det helst blir sol och värme imorn!!


Random pic

Keyboard

Har spelat keyboard ett tag nu. Går faktiskt väldigt bra!
Bara det att om jag ska spela in alla låtar jag kan kommer det ta lång tid!!!
Ska försöka komma på alla jag kan:

• The lazy song
• Party rock anthem
• The climb
• Baby
• Where are you now
• Never say never
• Grenade
• Coming home
• E.T
• What the hell
• Kalle johansson (?)

Kan många fler bara att jag kommer inte ihåg alla och vissa låtar kan jag bara lite i början, så det är inte speciellt nödvändigt...


Kvällens blogg!



Kvällens blogg håller på fram till klockan 22.30.
Så kommentera hur mycket ni vill fram tills dess!

När jag var liten...

... var jag väldigt blyg.
Fick vara med när min dagisfröken hade kafferast så fick jag sitta i hennes knä.
Men när jag var 8/9 år frågade min mamma om jag ville börja på teater, och det ville jag.
Och genom teatern har jag blivit av med min blyghet.


Lär känna mig

  • Jag heter Amanda Wilhelmsson och bor i en liten förort utanför Stockholm.
  • Jag har skillda föräldrar men bor hos båda varannan vecka.
  • Går just nu i 7:an och ska börja 8:an till hösten.
  • Mina största intressen är cirkus, teater och såklart vara med vännerna.
  • Jag älskar musik!
  • Jag föddes på min födelsedag! Haha, men jag föddes 29/11.
  • Jag är inte allergisk mot något eller har någon sjukdom och det är jag stolt över!
  • Jag är ungefär 1,62 cm lång.

Där var lite fakta om mig. Tänkte att alla kanske inte har bäst koll på vem jag är och så, så varför inte lägga upp ett inlägg om mig själv?


Åska!!!

Fy, det åskar så hela huset skakar!
Jag skojar inte!!
Usch, jag gillar inte åska...
Hoppas bara det inte blir värre.
Hoho typiskt Svergie väder -.-


Haha en stilig, gammal bild på mig och Julia! Herregud...

I´m on the edge of glory

The edge of glory



Hair




Vad tycker du om Lagy Gagas nyaste låtar?

Bok tips!!!

Själv brukar jag inte läsa så mycket, men när man väl kommer in i en bok så är det ju kul!
Därför tänkte jag tipsa om en bok som jag läste ut för några veckor sen.

Det heter Sandor/slash/Ida.
Den handlar om två tonåringar som börjar chatta med varandra på internet. Dom är helt olika personer och har nästan ingenting genemsamt, förutom att båda hatar sitt liv.






Sant eller falskt?



Funderar på om det verkligen är sant...
Jag tror inte direkt på det, men man vet aldrig vad man ska tro.
Det har ju gått en massa rykten om att världen ska gå under, men den har aldrig gjort det...
Men vad tror ni? Tror ni att världen kommer gå under på lördag?

Skrattattack!

Tjenare!
Kom nyss hem från cirkusen.
Hade galet roligt!
Jag och min lilla väninna kör parakro och det går väl sådär. Det går bra men våra skrattattacker avbryter oss och då går allt åt helvete... xD
Men på fredag är det iallafall uppvisning i Jakan!
Så kom och titta vetja!
Klockan 16.00 i Jakobsbergs Centrum!


Hahaha gammal bild....


Kör igång med dagens blogg igen då! :)

Ja ni vet vad ni ska göra! ;)


Farväl

Snart kommer några små främlingar hit och köper min gamla säng!
Skönt att slippa den. Tyvärr men hade inga bra minnen med den.. :(
Nu är det några andra små främlingar här och tittar på våran spinningcykel som vi ska sälja!
Hoppas dom köper!
Vi skapar bra affär här! ;)


Naglar

Har målat naglarna!
Jag är totalt sämst på det så förvänta er inte ett snyggt resultat...
Men såhär ser det ut:



Ni ser, väldigt mycket utanför!
Men ju mer man övar, desto mer lär man sig! :)

Avklarat!

Har lärt mig spela The lazy song på keyboard nu!
Tog ungefär 1 timme, men mesta tiden var väl på att skriva ner noterna!
Håller på att spela in alla låtar jag kan på keyboard nu!
Har kommit en bit, men det tar ett tag eftersom jag alltid misslyckas och spelar fel...
Men har spelat in 3 eller 4 låtar nu!


Dagens outfit!



Inte fin bild men dagens outfit:
Gul/vit randig tröja
Svart linne
Svarta jeans (syns inte på bilden)

Ritat av JB

Har ritat av Justin Bieber nu!
Fast oj, nu såg jag att jag glömde rita vissa delar...
Men är rätt så nöjd med resultatet, eftersom jag nästan aldrig ritar, så blev det väl okej.
Men vad tycker ni? Är det likt?




Morning

Godmorgon alla människor!
Vaknade för en och en halv timme sen och gick väl upp för en timme sen. Hmm, väldigt intressant.
Idag är det skola igen då. Jag börjar klockan 10 så har lite sovmorgon, då kan man passa på att blogga!
Annars idag händer det väl inte så mycket.
På onsdag ska jag och några vänner åka till Gröna Lund!
Jag kanske också ska till Grönan i helgen med några andra söta människor!
Hoppas bara det blir bra väder och att det inte regnar som det har gjort några dagar och just nu...

3441670457_7af49ff871_z_large

Vinnaren av dagens blogg 16/5

Det var inte så många som deltog så drar bara ut en vinnare idag.

Vinnare 1

Grattis till vinnaren!

Kommer inte ha dagens blogg nu på en gång men det kanske kommer lite senare!



Hahaha, det ser ut som om jag gör en väldigt ful min för solens strålar är ivägen!


I ♥ choklad!



Åh herregud vad gott! :O


Wow! Vilken skillnad!




På bara 4 dagar har jag fått ganska många besökare!
Riktigt nöjd! :)

Vinnarna av dagens blogg!

Vinnare 1
Vinnare 2

Var det inte du som vann? Sitt inte där och deppa utan var med igen så kanske du får chansen att vinna!
Lottar ut en vinnare imorgon! :)

Bloglovin

Har fixat så nu har jag en liten ikon till bloglovin på min blogg!
Så följ den gärna!
Det är bara att kommentera så följer jag eran blogg också! :)
Ikon finns ovanför "Sök i bloggen".


Stuart Little

Tog den äckliga fästingssprutan idag.
Jag blir alltid yr och så efter att ha tagit en spruta och sånt, så kände för att vila och kolla på någon film.
Först tittade jag lite på Hjälp jag är en fisk, men det hackade så jag bytte och kollade på Stuart Little!
Min favoritfilm när jag var liten!


Dagens blogg!


Never Say Never

Sitter och kollar på filmen: Justin Bieber Never Say Never på datan!
Den är så bra!!


Pennor!

Har verkligen ingenting att blogga om så därför tänkte jag blogga om något jätte intressant!
Jag har fått pennor!
Haha, har typ inga pennor i skolan för alla går sönder... Spännande va?



Asså är man inte cool?

Kommentarer!



Nämen titta!
En massa kommentarer!
På bara 2 dagar! :)


Suger på att redigera headers...

Kollade igenom bilder, och hittade en header som jag gjorde för sjukt länge sen men usch och herregud vad ful den är!!


Lite fler, lite bättre

Har fått fler besökare, och gissa om jag är nöjd?
Älskar när människor besöker min blogg och kommenterar!
Så fortsätt med det! Idag har jag fått ungefär 17 besökare, inte jätte mycket, men fler än vad jag brukar ha!


Nya skor, jumpsuit och hårprodukt

Jajjamensan!
Har varit i Kista nu och kom hem med ett stort leende!




Usch mina ben såg lite konstiga ut på den här bilden...



Känner många som har en sån där jumpsuit men den är så snygg!
Och jag har äntligen dom skorna som jag älskar till 100%.

Om ca 1h

Snart ska jag åka hemifrån och mot Kista!
Det känns som om det var jätte länge sen jag var där!
Det är säkert sant, bara det är förut var jag där jätte ofta, nu var det ett tag sen.
Jag vill ha dom där skorna som jag la upp förut, så ska prova dom idag, grejen är den att det är ganska hög klack på dom och jag har aldrig gått i klackskor... Eller jag har lekt med mammas skor men annars har jag själv bara platta skor. Så jag måste öva i att gå i dom, annars kan det bli pinsamt.. Haha tänk er bara att man kommer till skolan med nya skor och hög klack, så kan man knappt gå i dom. Det ska inte få hända! :)




Vill se!

Jag har hur många filmer som helst som jag vill se!
Jag måste bara få lite tid och pengar...



Jag har faktiskt redan sett Never Say Never men den var så bra så jag vill se den igen!!!

Hellu

Vaknade för ungefär en timme sen och har legat och dragit mig i sängen.
Igår var jag helt dödstrött, vet inte varför...
Redan vid middagen höll jag på att slockna.

Igår var det ju fredag den 13. Hände faktisk inget speciellt.
Fast jag brukar sällan få otur... Det är skönt de!


Scary...

Jag brukar stötta på det ibland, det kanske ni också gör, men ni vet när man tänker på att något ska hända eller någon som säger något, så händer det i verkligheten. Haha, när jag satt och tittade på Talang så kom jag ihåg "knäckebrödsdansarna" och började sjunga på den dära: åh vad det är skönt att va naken, slänga med snabeln och vicka på baken, så exakt då så på scenen är det 3 pers som står och sjunger den låten! :O
Jag blev väldigt förvånad!


i väntan på bussen

Tjenare! Har precis varit med julia,elin,rebecka och christel! Sitter och väntar på bussen just nu... Kommer om cirka 3 minuter? Jaja inte så speciellt intressant inlägg men alltid något! Det blev inget kista idag utan åker dit imorgon istället! :-) Jaja hejdå!

Spanish

Sitter och pluggar en massa spanska. Jag kan inte fatta att man har 20 glosor på ett helt nytt kapitel som man inte ens har pratat om??
Men har snart fått in det i min lilla hjärna.
Asså jag tror jag tappar minnet väldigt fort!
Eller jag tror inte det utan det är så...
Det kan man säga är jobbigt, haha!


Försöker...

Kan inte hitta på så mycket att skriva om.
Jag har så mycket lust att blogga just nu!
Men berättar lite kort om dagen.
Ja det blir väldigt kort eftersom det inte hände så mycket i skolan idag.
Hade engelska på morgonen, sen idrott ( spelade baseball och det gick seeeegt ) sen hade vi lunch och sen kollade vi på elevkonserten!
Konserten var mycket bra! :)


Skriver ny låt

Satt och spelade på keyboardet nyss, och fick för mig att skriva en egen låt!
Glömde precis bort texten, men har bara en liten början.
Älskar musik och sådant, så varför inte?


Från platt till hög

Jag har börjat gilla klackskor ännu mer nu!
Förut tyckte jag bara det var konstigt typ...
Men nu vill jag ha en massa skor!!!
Skrev ju om ett par skor i förra inlägget, får se om jag ska köpa dom!


Jag älskar!!!

¨

Var och provade dom idag, ville köpa dom direkt men hade tyvärr inte med mig pengar...
Men imorgon ska jag och farsan kanske till Kista för att kolla på tavlor till mitt rum, så kan titta lite närmare på dom då! ^^

:D



Hahah har fastnat helt i denna låt! :)

Snart!

Julia gav mig en liten idé idag!
Att jag kunde göra en video där jag spelar alla låtar jag kan på piano!
En mycket bra idé!
Måste bara öva in dom lite mer så kommer snart en video upp här på bloggen!


Today

Idag sprang vi OK-varvet!
Det gick ganska bra, fast jag har typ sämst kondition...
OK-varvet är typ 3,2 kilometer och jag sprang det på 19,15 minuter.
En minut sämre än förra gången.
Det är hemskt att springa ute när solen steker på som mest!
Det går bara inte att springa då... Det var såå varmt!


Ny säng!

Hej!
Har skaffat ny säng och fått nytt överkast och nya kuddar!
Jag är väldigt nöjd! Det passade så bra in i mitt rum! :)



Snälla ignorera det som står på fönsterbrädan! Fast nu när jag skriver det kollar ni säkert på det, men håller precis på att rensa undan allt det.. Gamla saker jag hade när jag typ var 6? Haha jag är så slö på att städa ibland och fixa och trixa.

Men vad tycker ni?

Läsa!!

Nu ska jag faktiskt läsa lite hade jag tänkt!
Jag måste verkligen läsa ut en massa böcker som jag har hemma!
Hehe har kvar Julias bok som jag lånade för säkert flera månader sen, men du ska få den, sorry!


Design hjälp TACK!

Hej!
Hatar min design såååååå mycket!!
Någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att fixa en?
Skulle bli väldigt tacksam för jag klarar inte av att se min fula design längre...
PLEASE?


Dagens lilla fråga!



Själv ska jag åka till New York, Gotland och gå på två sommarlovskurser, en där man dansar, sjunger och spelar teater (musikal) och en cirkuskurs! Ska bli jätteroligt! Annars ska jag bara sola, bada och äta glass! Hihi^^

Musik

Tjenarä.
Lyssnar på musik just nu.
Idag har jag haft matte prov -.-
Gick väl sådär...
Idag var jag ju så smart att jag hade mitt finger precis vid nålen när jag skulle sy ( på syslöjden ), så jag sydde mig i fingret. :P Fast tog det rätt bra den här gången! Och plåster... Det behövs inte till en stor stark tjej som jag!
Sen träffade jag Tilda och vi va ute och satt vid datan.



Denna bild togs iförrgår! :D

Dagens outfit



Allt från London!
(Förlåt för dålig bild... Orkade inte beskära :P )

Where dem girls at?




Premiärdopp i Görväln!

Har precis kommit hem från ett jäääätte skönt dopp i Göräln.
Min pappa gissade på att det var runt 12 grader, så var inte i så länge...
Men doppat mig det har jag gjort! Första gånger 2011!


Today I don´t feel like doing anything

Tjenare!
Idag har jag inte gjort något särskillt.
Suttit vid datan, kollat på Narnia och chillat!


Never Say Never på DVD



Någon mer än jag som ska köpa? Mihihi

Belieber parad!

Igår var jag ju på en Belieber parad med Julia och Tilda!
Det var kaos men det var ganska kul ändå. Haha ni skulle sett på bussen när alla beliebers skulle åka till plattan alla samtidigt! Fångade allt på film som just nu håller på att laddas över till Youtube. Lägger upp videon när det är klart! Sen hissade dom Justins flagga - Kanadas flagga! Det var en ganska galen dag, men man gör ju allt för att få hit Justin!




Svensk tjej får träffa Justin Bieber!

Hej!
Skulle kolla på tv så jag bläddrade igenom alla kanaler och såg att Justin var med på Kvällen är din på Tv4.
Det var en svensk tjej som blev bjuden på Justins konsert och fick en massa presenter av Justin och en bild med han när han pussade henne! Aww, varför fick inte jag vara hon!?!?

Mollan Andersson får sin högsta önskan uppfylld i premiäravsnittet av ”Kvällen är din” när hon träffar flickidolen Justin Bieber. ”Det kändes helt fantastiskt att få träffa honom”, säger Mollan.

I kväll uppfyller Martin Stenmarck drömmar på löpande band.

Mollan Andersson, 10, får ett nervkittlande pussmöte med idolen Justin Bieber.

– Jag började gråta, säger hon.

I kväll är det premiär för ”Kvällen är din” på TV4. Martin Stenmarck uppfyller vanliga människors högsta drömmar. Kvällens avsnitt blir en riktig tårfest.

Mollan Andersson är, i likhet med de allra flesta 10-åringar, ett stort Justin Bieber-fan. Det är då programledaren Martin Stenmarck rycker in. Han överraskar Mollan Andersson med ett personligt filmklipp från hennes idol.

– Justin Bieber är hennes största idol och då fixar vi ner henne till Berlin på hans spelning, säger Martin Stenmarck.

Spännande möte

Det var svårt för Mollan Andersson att ta in att drömmen gick i uppfyllelse.

– Jag fattade först inte. Jag blev så chockad, säger hon.

I Berlin får Mollan Andersson äntligen träffa Justin Bieber. Minuterna innan mötet var en nervpers.

– Jag var jättenervös för vad jag skulle säga. När jag stod utanför och väntade kändes det som jag skulle svimma. Det kändes helt fantastiskt att få träffa honom. Det var helt otroligt!, säger hon.

Mollan Andersson passade på att ge sin idol en present.

– Jag hade med en liten låda som jag har gjort i slöjden och i den låg det ett lyckotroll. I locket hade jag satt fast en text och min adress, säger hon.

”Jag började gråta”

I gengäld gav Justin Bieber henne en påse fylld av Bieber-prylar och han avslutade mötet med att ge henne en ordentlig puss på kinden. När stunden var över, brast det för Mollan.

– Jag började gråta. Mamma stod bakom och sa att jag skulle krama honom. Jag var så chockad så jag slängde armarna om honom så han nästan trillade baklänges, säger hon.

När Mollan sitter i ”Kvällen är din”-studion får hon återuppleva sitt möte med Justin Bieber. Då går det inte att få stopp på tårflödet.

– Det var en sådan chock att se alla bilder igen och få höra vad mamma och de andra hade sagt om mig, säger hon.




Källa: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article12990519.ab

JAA!

Jippie!
Ska in till Belieber träffen imorgon i Stockholms stad!
Ska dansa till några låtar och bara ha kul!



Twilight

Tjänare!
Sitter och kollar på Twilight som går på 1:an just nu.
Det var så länge sen! Längtar tills den nya filmen kommer ut!!!


Döskallering

I onsdags köpte jag en ring. Hade tänkt lägga upp det på bloggen men har aldrig hunnit och som sagt så är min data lite seg...



Dålig webbkamera bild, men ni ser ju?
Haha nu märker jag att ringen har färgat mitt finger lite grön/blått xD

Moment to love




Dag 30 - Mitt favoritminne under den här månaden

Mitt favoritminne under denna månad är London!
Hade en underbar tid!


Daaaamp -.-

Asså min data är fan helt cp -.-
Ingenting typ funkar.. Jag skulle bara skicka över bilder till datan och så slutar allt funka och så är hela skiten seg. Vill bara slå sönder den! Har nästan redan gjort det men då får jag troligen inte en ny -.-

Så nu kan jag tyvärr inte lägga upp nya bilder som jag hoppades på att kunna göra!!!


För gammal bild...

Dag 29 - Det här får mig att gråta

Jag brukar sällan gråta.
Men när nära och kära ( känner att jag har skrivit de hela tiden men whatever ) mår dåligt av något eller gråter.
Om du gråter, gråter jag.



Gaaaaaaaammal bild! Måste fixa nya!

Never say never!

Älskar den meningen, så sant!
Han som får träffa Justin här heter Casey Heynes och har blivit mobbad och slagen en massa gången.
Den här videon är verkligen fin! :)


Kul skoldag ;)

Hej!
Idag hände en massa saker men ändå inte..
Vi skulle en vikarie på engelskan på morgonen, men vikarien var inte där så vi fick rast, sen skulle vi till simhallen och simma, sen åt vi lunch där och vi fick skippa spanskan, sen hade vi typ 40 minuters musik och fick sluta 30 minuter tidigare! Haha schön dag!


Dag 28 - Det här får mig att le

Att ha mina nära och kära vid mig.


Haha visst är vi lika jag och Justin? :)

Dag 27 - Min favorit födelsedag

Kan jag inte komma ihåg...
Men dom flesta har väl varit ganska bra!



En bild som verkligen inte hänger ihop med ämnet.. Men gammal och rolig kan den vara ändå!

Justin Bieber ;)

Tjaba!
Idag var jag med Tilda!
Vi kollade på CSI, som även båda gjorde igår men Justin var ju med så självklart man spelar in det och kollar på det om och om igen och söker på det på internet och kollar.
Asså jag kan inte släppa taget om gårdagens avsnitt!
Har alla bilder i huvudet och går och tänkter på det hela tiden!
Han är ju grym på att skådespela!
Asså Justin är helt amazing :O
Kan allt! Nästan iallafall!


CSI

Kollar på CSI just nu där Justin är med!
Mycket spännande också!!
Asså mitt gillande för Justin går upp och ner. Och nu har det går såå mycket upp!
Har sett klart programmet nu!
Alla ni som inte har sett det, se det fifan!!!!


Kompispris! :D



Haha jag älskar den här låten!

kom kom till ica nu..

Dag 25 och 26

Dag 25 - Detta upprör mig...

Dumma, själviska idioter.

Dag 26 - Senaste bilden på dig själv.



Hahah, bjussar på en skitful bild... Men jaja.
Kommer ångra att jag la upp den när det är publicerat :P

Julia

Jag har ju varit med Julia i helgen!
Har haft jätte kul!
Har tagit en massa kort, kommit på en massa ideér till vår teater och pratat en massa!








Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus